Breathing 2 live


Adem jij?


Ik ben zo moe.
Ik loop zó te piekeren.
Ik ervaar geregeld stress.
Ik ervaar innerlijke onrust.
Ik heb vaak fysieke klachten.
Er zijn zoveel dingen die moeten.
Ik doe steeds maar dingen die ik eigenlijk anders wil.
Ik voel me niet in balans.

De meeste mensen gebruiken maar 20 tot 30% van hun ademhalingssysteem. Door het verhogen van het rendement van de ademhaling, kun je alle cellen in je lichaam van meer zuurstof voorzien en ervoor zorgen dat ze optimaler gaan functioneren. Jij zult je fitter en vitaler voelen.
Wie wil dát nou niet?

Als jij fitter en vitaler bent, krijg je positieve gedachtes.
Als jij positieve gedachtes hebt, voel je je goed.
Als jij je goed voelt, maak je op een positieve manier contact met mensen.

Je hoort wel eens zeggen dat je ogen de spiegel van je ziel zijn, maar de adem is dat zeker niet minder. Met onze adem reageren we op hoe we ons voelen, wat we denken, waarnemen en doen. Uitdrukkingen als: “Ik luisterde met ingehouden adem”, “De adem stokte in mijn keel”, “Ik slaakte een zucht van verlichting”, illustreren deze bewering.

Als je lekker in je vel zit, adem je over het algemeen rustig en ontspannen. Op momenten van stress, frustratie, boosheid, onzekerheid of opwinding, is je ademhaling vaak onbewust hoog, gejaagd en oppervlakkig. Je manier van ademhalen wordt dus gestuurd door hoe je je voelt. Deze bewering is ook omkeerbaar: Met je ademhaling kun je voor een deel sturen hoe je je voelt.
Zó is ademen een brug tussen lichaam en geest. Ademen is het ontvangen van levensenergie. Het brengt je dichter bij wie jij werkelijk bent. Je ware “IK”

Zo heeft ademen effect op fysiek, mentaal, emotioneel en spiritueel niveau.